Vs: mieltymys vitsoihin

Etusivu Foorumit mieltymys vitsoihin Vs: mieltymys vitsoihin

Nimetön
Rami -64 wrote:
masokisti wrote:
Kun minä olin lapsi minä pelkäsin niin helvetisti saada piiskaa että tottelin aina heti,minä muistan vielä kun olin teini kun äitini sanoi että sinä pitää olla kotona klo.21:00 muuten saat piiskaa niin paljo että et pysty istua vasta kahden viikkoon kuluttua,ja minä tulin kotiin jo puoli yhdeksän illalla mutta nyt aikuisena minä haluan saada piiskaa.

Tuosta äitisi piiskalla pelottelusta se johtuukin, että haluat aikuisena naiselta piiskaa.
Miksi hän jatkuvasti uhkasi sillä, mutta olisiko sitten antanut jos olisi ollut tosi kyseessä?

Ensin oikein mukavaa Uutta Vuotta ihan joka ikiselle. En päässyt heti selville, oliko ”masokisti” saanut lapsena piiskaa kun sitä niin paljon pelkäsi. Vai perustiko pelko ainoastaan ”kuulopuheisiin” tai mahdollisesti piiskasaunan näkemiseen.
Omalla kohdallani lapsuudessani ei kotona vitsaa käytetty, useissa naapureissa kun 60-luvulla vitsan käyttö tarvitessa oli hyvinkin yleistä. Vasta vanhempieni avioeron jälkeen äiti alkoi toisinaan sillä uhkailla ja myöhemmässä vaiheessa jouduttiin jopa vitsan noutoon. Vaan käyttämättä ne jäivät. Vasta kun nuorempi sisareni jäi kiinni keskikoulussa tupakan poltosta äiti joutui ”astumaan sen kynnyksen yli” (Hänen oma ilmaisu) ja tarttumaan vitsaan piiskaamalla 13-vuotias tyttärensä. Ilmeisesti tarkoituksenaan pitää jonkinlaista pelotetta yllä. Ja ilmeisesti tyytyväisenä vitsan tehoon viikkoa myöhemmin oli mun vuoroni.