booky.fi?

Etusivu Foorumit Lukeminen booky.fi?

Tämä aihe sisältää 45 vastaukset, 0 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  Nimetön 5 vuotta, 3 kuukautta sitten.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 46)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #877717 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Järkyttävän huonoa palvelua ko. firman tiimoilta..
    Tilasin kolme kirjaa 2.11.12, ilmoitettiin, että kaikki kirjat löytyvät varastosta.
    Tänään, 19.12.12 otan jo hikeä kun pakettia ei vaan kuulu !!!!
    Asiakaspalvelu ei vastaa sähköpostiin, eikä puhelimeen – yhtäkään ilmoitusta en ole saanut
    tuotteiden viivästymisestä, vain ilmoituksen tekstiviestistäni, että tuotteet ovat postitettu
    10.12.12 ja mukana lähetyskoodi seurantaa varten – jota tosin ei ole olemassakaan,
    Itellan asiakaspalvelusta kerrottiin ettei ko. lähetyskoodia ole olemassakaan :(
    Itse tilasin tuotteeni laskulla, joten en onneksi ole mitään menettänytkään!
    IKINÄ en tilaa heiltä enää mitään enkä suosittele tämän firman palveluja kenellekään!

    #877718 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Itse ostan kirjani kaupasta ja jos ei satu olemaan pistetään tilaukseen.
    Sen verran käytän nettiä, että saatan olla sen kautta yhteydessä kauppaan tai sitten puhelimella.


    Nimetön

    Itse olen kaksi kertaa yrittänyt tilata tuolta Bookplus kirjakaupasta kirjoja enkä koskaan ole mitään saanut. Toisella kertaa niitä ei ollut ja toisella tilauksessa oli kuulemma verkkohäiriö. En koskaan enää tilaa tuosta putiikista yhtään mitään.

    #877720 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Pysykää mahdollisimman kaukana tuosta firmasta.

    #877721 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön
    Varjotar, post: 10747611 wrote:
    Mikä oli maksutapasi?
    Annoitko puhelinnumerosi postin ilmoitusta varten?

    Itse olen tilannut tuolta muutamaan kertaan ja aina ollut ihan asiallinen palvelu, toimitusajat pitäneet ja tuotteet olleet mitä pitänytkin.

    Tosin, olen kyllä kuullut, että toisille paketteja ei ole jostain syystä tullut, vaikka olisi pitänyt.. En osaa sanoa, onko vika postin vaiko lähettäjän…

    vika se on tuossa tapauksessa. Kun hakee tuotetta, kannattaa katsoa tarkkaan mitä siinä lukee (siis kirja on löytynyt).
    Toimitusaika on aina heillä siitä kun tuote on saapunut heille varastoon. Saattaa käydä niin että painos loppuu eikä sitä saakaan, mutta maksua ei saisi kyllä periä ennenkuin toimitus on varma.
    Käytän työni puolesta bookya ajoittain, mutta suurasiakkaalla on kyllä eri säännöt. varman toimittajana en kyllä yritystä pidä, omat kirjani hankin Akateemisesta.
    Olen saanut bookylta jonkun toisen asiakkaan lähetyslistan tuotten mukana….. sitä ihmettelin, tuote oli kyllä oikea sentään…..


    Nimetön

    Vai vielä pikakirjakauppa, harmi kun tilasin sieltä kirjan, kun sillä oli vielä kiire…kyse opinnoista. Asiakaspalveluun ei päässyt puhelimitse…. tästä kaupasta ei kannata tilata yhtään mitään, epäluotettava pulju.


    Nimetön

    Oi, onpas monella ollut huonoja kokemukseksi. Mä oon niin mainostanut tätä kaikille kavereillekin kun omalle kohdalle on vaan tullut hyviä kokemuksia ko. lafkasta. Tosin oon itse tainnut tilata aina sellaisia tuotteita joten on olleet varastossa ja ne on aina tulleet parissa päivässä. Nyt itse asiassa on tilauksessa ekan kerran kirja jossa oli mainittu pidempi toimitusaika et katotaan milloin se tulee. Tilaan nykyisin kaikki kirjat bookyltä (mitkä sieltä löytyy), ykkössyy on hinta ja ettei oo toimituskuluja. Voi tilata kerralla vaikka vaan yhden kirjan ilman että pamahtaa päälle toimituskulut.


    Nimetön

    …kun kirjaa ei kuulu ja olette maksaneet laskun verkkopankin kautta?

    #877725 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön
    Mitä teette;11441319 wrote:
    …kun kirjaa ei kuulu ja olette maksaneet laskun verkkopankin kautta?

    Kannattaa peruuttaa tilaus ja ottaa asiakaspalveluun yhteyttä siitä, rahat pitäisi tulla muistaakseni 2 viikon sisällä takaisin tilille. Vaikka aina kestää ihan sika kauan että saa paketin sieltä niin silti asiakaspalvelu on ollut todella osaavaa ja kärsivällistä.

    #877726 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Itselleni kävi myös niin, etten koskaan saanut tilaamaani kirjaa. Piti olla varastossa, mutta lopulta ei sitten ollutkaan… Ostan yleensä fantasiaa tai scifiä ja älyttömän hyvä löytö on ollut http://www.finlandiakirja.fi kun sieltä löytyy tosi laajasti vanhempiakin kirjoja ja toimitukset ovat tulleet aina välittömästi perille. Ja saa maksettua PayPalilla

    #877727 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Minulla on erittäin positiivinen kuva Booky.fi:stä. Asiaskaspalvelu on ollut toimivaa ja nopeaa, tilaukseni peruutuskin onnistui ilman mutkia ja rahat maksettiin heti takaisin tililleni.

    #877728 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön
    Sinna61, post: 10756728 wrote:
    Huonoja kokemuksia itsellänikin, enkä aio enää tilailla. Tilatessa näyttää, että kirjaa löytyy varastosta, tilaan ja maksan, ja odotan ja odotan ja lähetän kyselyä – kas, kirjaa ei olekaan ja painoskin on ennättänyt loppua. Mikä se sellainen varastokirjanpito on, joka ei tiedä ettei kirjaa olekaan? Sitten pahoitellaan, että sorry – loppu. Ja sitten taas tappellaan maksun takaisin saamisesta – eipä tule automaattisesti vaikka kirja finito – montako vuotta odotellaan uutta painosta, häh? Aika härskiä ja/tai liian vähän porukkaa ja/tai ainakin jotain on pahasti retuperällä. Amazon toimii erinomaisesti, mutta kun sieltä ei ikävä kyllä saa näitä kotimaisia…

    Tilasin käytetyn kurssikirjan Bookyssa olleen ilmoituksen perusteella. Myyjä laittoi kirjan tulemaan, mutta sitä ei alkanut kuulua. Bookylla on ns. takaraja-aika. Mikäli ostaja (minä) ei kuittaa että on kirjan saanut, rahat tilitetään myyjälle. Minun tapauksessani en ollut saanut kirjaa enkä saapumisilmoitusta postista. Ilmoitin myyjälle että joudun pakosta tekemään reklamoinnin koska Bookyn säännöt määräävät. Enkä tietenkään halunnut rahojani myyjälle jonka kirjaa en ollut saanut. Myyjä reagoi viestiini ja selvitti kirjan kohtaloa. Takaraja reklamoinnille oli 8.12.13 ja myyjä ilmoitti minulle saapumiskoodin 9.12.13. Eli tilanne oli se että kauppa oli jäissä ja rahat Bookylla.
    Kävin kuitenkin kirjan postista, ja kirjeen avattuani huomasin sen olevan vanhaa painosta. Ilmoitin myyjälle ja Bookylle että reklamaationi on voimassa – kirjan myöhästymisen ja vanhan painoksen takia. Lähetin kirjan takaisin myyjälle (maksoi 7,50e, koska halusin siitä itselleni kuitin todisteeksi).
    Sitten alkoikin uskomaton pompottelu. Asiakaspalvelu kieltäytyi tilittämästä minulle rahoja koska minun olisi pitänyt tietää, arvata, tajuta tai ymmärtää että kyseessä on vanha painos. Uusi painos on ollut markkinoilla vuodesta 2008. Myyjän ilmoituksessa oli tuo painosvuosi, muttei monesko painos oli kyseessä.
    Viestittelimme puolin toisin, ja koko ajan asiakaspalvelu oli sitä mieltä että minä olin tehnyt inhimillisen virheen ja että rahat menevät myyjälle. Myyjäkin innostui lisävaatimuksiin koska oli joutunut selvittämään minulle missä hänen kirjansa on. Lisäksi hän haluaa nyt bensakulut, ajankäyttökorvaukset, postituskulut ja vielä haluaa lähettää minulle vanhan kirjan minun kustannuksella eli minä maksan postikulut. Kirjasta olin siis maksanut n. 26 euroa ja nyt myyjä vaatii 27 euroa (omat kärsimykset) + kirjan postituskulujen maksamisen. Kaiken kaikkiaan vanha painos käytetyllä kurssikirjalla tulee maksamaan melkein 100 euroa!

    Kiistän kaupan edelleen, ja aion valittaa kuluttaja-asiamiehelle.
    Tietysti myyjä väittää ettei ole kirjaa saanut, eipä tietenkään koska ei ole noutanut sitä postista. Laitoin hänelle koodin, jonka perusteella hän näkee että kirja odottaa häntä lähipostissa. NAURETTAVAA toimintaa myyjältä sekä Bookyn asiakaspalvelun ANNALTA. Ehkä opiskelija tarvitsee rahat ennemmin kuin tämä suuren tittelin omaava looseri, joka jo alussa kämmäsi itse kaupan, kun ei ilmoittanut saapumiskoodia takarajaan mennessä.
    En todellakaan tule olemaan Bookyn asiakas enää. Olin aiemmin tilannut käytetyn ruotsin kirjan,ja se tuli minulle kotiovelle normaalina kirjeenä. Nähtävästi homma ei toimi mikäli lähetykset tehdään kirjattuna kirjeenä. Sitä en voi sanoa, miksi saapumisilmoitusta postista ei tule ko. tapauksissa, mutta se tuskin on minun ongelmani. Ostaja odottaa ilmoitusta jotta tietää milloin ja mistä kirja on noudettavissa! HYI TÖRKEÄ BOOKY.FI!
    Puskaradion laineet laulaa ja olen hyvin jo saanut kohteluani tiedotettua eteenpäin köyhille opiskelijoille. JOS HALUAT MENETTÄÄ RAHASI JA JOUTUA HUIPUTETUKSI, TILAA BOOKY.FI:n NETTIKAUPASTA!

    #877729 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Tilasin 4 tuotetta äskettäin tuolta Booky.fi:stä ja kun sain ennakkolaskun, niin maksoin sen samantien. 5:n päivän päästä tuli viesti, etten ole maksanut laskua ja ilmoitus että yksi kirjoistani onkin loppuunmyyty. Laitoin viestiä sähköisesti, johon en saanut ikinä vastausta, joten soitin sitten asiakaspalveluun( MAKSAA SITTEN 1,49e/min!!)
    selvittääkseni asiaa. Tyttö siellä pahoitteli kiireitä ja sanoi, että suoritukseni näkyy heillä ja hän otti tilinumeroni, johon aikoo palauttaa tämän loppuunmyydyn kirjan maksuni. Tänään saapui sitten 1 tilaamani kirja ja LASKU!!?? ÄLKÄÄ SIIS IHMISET HYVÄT MILLOINKAAN KÄYTTÄKÖ KYSEISTÄ KAUPPAA!
    VARSINAINEN PIKAkirjakauppa, joo.

    #877730 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Tilasin Bookylta neljä kirjaa, kaikkia niitä oli tiedon mukaan varastossa. Kolme niistä saapui, mutta yksi ei. Tilauslistassa lukee tämän kohdalla ”peruutettu”. Olisi ollut mukavaa saada ilmoitus etukäteen peruuntumisen syystä, ettei asiakkaan tarvitse ihmetellä, mihin yksi kirja jäi. Lähetin sähköpostilla kyselyn Bookylle kirjan kohtalosta, no eihän sieltä tietenkään mitään vastausta ole tullut. Onneksi tein tilauksen laskulla, muuten olisivat varmaan laskuttaneet neljännestä kirjastakin. Ihmettelen kyseisen puljun ja erityisesti asiakaspalvelun toimintaa!

    #877731 Ilmoita asiaton viesti

    Nimetön

    Harmittaa etten tullut lukeneeksi näitä keskusteluja kuin vasta jälkeenpäin. Todella ala-arvoista toimintaa. Tilasin kaksi kirjaa, joita piti olla varastossa. Eipä ollutkaan kun sitten odottelin aikani ja kysyin tilaukseni perään. Maksanut toki jo olin. Kun sitten toisen kirjan sain ja toisen peruin, koska siitä eivät antaneet tarkkaa toimituspäivää, olen rahojani joutunut odottamaan jo aika kauan.
    Todella epäeettinen kirjakauppa on tämä putiikki, jonka palveluksia en käytä enää koskaan ja tuon työssäni kouluttajana tämän esille huonoimpana mahdollisena esimerkkinä.

Esillä 15 viestiä, 31 - 45 (kaikkiaan 46)

Alueelle ‘Lukeminen’ ei voi kirjoittaa uusia aiheita eikä vastauksia olemassaoleviin aiheisiin.