Suomen Kuvalehden iPad-versio palkittiin Vuoden Huipuissa

SK iPadSuomen Kuvalehden iPad-versio on saanut graafisten suunnittelijoiden myöntämän tunnustuksen. SK:n iPad-lehti voitti Grafian Vuoden Huiput -kilpailussa digitaalinen design -sarjan eli on ”Kultahuippu”.

Kilpailun tuomaristo perusteli valintaa näin:

”Kuka julkaisee ensimmäisen varteenotettavan iPad-lehden? Isovanhempien läheisyydestä löytyvä aikakauslehti ei kuulu digiä aamupuuroksi syövän nuorukaisen vastauksiin. Totuus kuitenkin musertaa luulot. Tämä on kursailematon sovellus, joka ajankuvasta poiketen ei tee numeroa teknologiasta. Kikkailun sijaan parrasvalossa on rikas sisältö, joka puhuu vakuuttavasti puolestaan. Suomen Kuvalehti käyttää iPadia mediana huomaamattomasti ja oikeista syistä.”

Vuoden huiput 2010 -kilpailussa jaettiin palkintoja graafisen muotoilun ja mainonnan aloilla 15 sarjassa. Niitä olivat digitaalisen designin lisäksi esimerkiksi äänimainonta, mainoselokuva, palvelumuotoilu, julkaisugrafiikka ja julistesuunnittelu.

Suomen Kuvalehden lisäksi muita voittajia eli kultahuippuja ovat:

* Turun isäntä (osa sarjasta) (äänimainonta)
* Paperittomat (julkaisugrafiikka)
* Nerd Network Presents (osa sarjasta) (julistesuunnittelu)
* Itsekkyyden muistomerkki (innovatiivinen media tai ympäristö)
* Suomalaisen Kirjakaupan konseptiuudistus (palvelumuotoilu)
* Quitter – eli kuinka savuttomuus levisi kuin häkä sosiaalisessa mediassa (integroitu markkinointiviestintä)
* Baltic Sea Action Summit (visuaalinen identiteetti)
* Drama Queen (mainoselokuva)
* EnsiKeno: Yli 100 000 mahdollisuutta voittoon (printtimainonta)
* Päätön Jono (digitaalinen markkinointiviestintä)
* Kanniston Leipomo Gingerbread (graafinen muotoilu)
* L. Onerva (mainostekstit)
* Vedonlyönti: Tunnetko MM-tähdet? (kuva ja kuvitus)

Graafinen muotoilija Jorma Hinkka palkittiin Platinahuipulla urastaan mainonnan suunnittelijana ja graafisena muotoilijana. Hinkka oli vuonna 1980 perustamassa Vuoden Huiput -kilpailua.

Suomen Kuvalehdellä on uusimman Kansallisen mediatutkimuksen mukaan 323 000 lukijaa. Edelliseen tutkimukseen verrattuna nousua on 4000 lukijaa.

Aiheesta lisää
Suomen Kuvalehden iPad-versio sai tunnustusta maailmalla (Suomenkuvalehti.fi 7.1.2011)
iPadin myynti Suomessa alkoi, tutustu Suomen Kuvalehden iPad-versioon (Suomenkuvalehti.fi 30.11.2010)

Comments

Teksti: Plaza

Kommentit

Kuvalehdessä on hyvää asiaa ja hyvä että herää myös digiaikaan laadukaalla lisäpalvelulla.

Kuvalehdessä on hyvää asiaa ja hyvä että herää myös digiaikaan laadukaalla lisäpalvelulla.

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *